Reviews over de opleiding Wiskunde bij Universiteit Utrecht

Wil jij Wiskunde studeren in Utrecht? Onderstaand vind je reviews over de opleiding Wiskunde aan de Universiteit Utrecht in Utrecht. Ook staan er gemiddelde ratings van studenten over de opleiding Wiskunde en de Universiteit Utrecht in het algemeen.

Reviews over Wiskunde aan de Universiteit Utrecht

Studenten over Wiskunde

De reviews zijn geschreven door studenten die de opleiding Wiskunde studeren of hebben gestudeerd. Kijk wat zij van deze bacheloropleiding vinden zodat je deze informatie kunt gebruiken bij je studiekeuze.

Studeer je zelf de opleiding Wiskunde aan de Universiteit Utrecht? Review dan deze opleiding!

Hieronder vind je reviews over de opleiding Wiskunde die ouder zijn dan 2 jaar, maar nog steeds relevante informatie kunnen bevatten. Houd er rekening mee dat er aanpassingen aan de studie of bij de hogeschool of universiteit doorgevoerd kunnen zijn. Hierdoor kunnen deze oudere reviews mogelijk informatie bevatten die niet meer van toepassing is.

Review van Margot van Es over Wiskunde aan de Universiteit Utrecht

2013

De studierichting waar ik een review over wil geven is

Wiskunde en Toepassingen

Binnen de Bachelor Wiskunde kun je in Utrecht kiezen voor "Wiskunde en Toepassingen". Het eerste studiejaar is vrijwel gelijk aan de normale Wiskundestudie, op Analyse na. Ook zijn er een aantal tweedejaars vakken verplicht. Je legt dus een goede basis op wiskundig gebied.
Naast deze basis zijn er de zogeheten clusters waar je uit kunt kiezen. Je kunt vakken volgen van natuurkunde, informatica, kunstmatige intelligentie, biologie, aardwetenschappen, economie en ook vakken volgen die op educatie zijn gericht. Er is heel veel keuze. Binnen deze vakgebieden volg je natuurlijk wel de wiskundige vakken. Zo pas je jouw wiskundige kennis al binnen je bachelor toe in jouw interessegebied!

Komt deze studierichting overeen met de verwachtingen die je ervan had?

Ik heb me goed ingelezen in het programma, daarom wist ik wat ik kon verwachten. De keuzes die je krijgt, zorgen wel voor een grote eigen verantwoordelijkheid voor het plannen van je studie.
Het is een kleinschalige opleiding, wat mij persoonlijk erg aanspreekt. Het contact met de docenten is goed.

Wat is je mening over (de kwaliteit van) :

De colleges van je studierichting?

De docenten van je studierichting?

De aansluiting van deze studierichting op je opleiding?

Het niveau van deze studierichting?

Met een VWO diploma in een natuurprofiel heb je zeker genoeg voorkennis. Enige voorliefde voor wiskunde is natuurlijk wel gewenst. Wel wordt er van je verwacht dat je hard werkt. Er zijn redelijk veel colleges per week (zo'n 20 uur), gegeven door goede docenten.

analytisch, beheersing Engelse taal, gedisciplineerd, gemotiveerd, zelfstandig.

Voor sommige vakken zijn er boeken in het Engels, dus dit moet je beheersen. Verder heb je voor wiskunde natuurlijk analytische vaardigheden nodig. Naast de colleges zul je gedisciplineerd genoeg moeten zijn om thuis zelfstandig opdrachten te maken, wiskunde oefenen is immers heel veel sommetjes maken. Enige motivatie voor het vakgebied heb je daar wel bij nodig.

Positief is de brede basis die je legt, en het toepassen van je kennis in het vakgebied wat jou interesseert. Negatief is dat alle keuzes die je hebt in de clusters soms moeilijk te plannen zijn, omdat je vakken volgt bij verschillende faculteiten van de UU.

Margot van Es Studierichting | | ...

er wordt van je verwacht dat je hard werkt

Margot van Es Studierichting | | ...

Universiteit Utrecht

Bekijk het overzicht van alle opleidingen van de Universiteit Utrecht in Utrecht en lees de reviews van studenten van de Universiteit Utrecht.

Universiteit Utrecht