Reviews over de opleiding Chemie bij Saxion in Enschede

Wil jij Chemie studeren in Enschede? Onderstaand vind je reviews over de opleiding Chemie aan de Saxion in Enschede. Ook staan er gemiddelde ratings van studenten over de opleiding Chemie en de Saxion in het algemeen.

Reviews over Chemie aan de Saxion

Uitvalpercentage van studenten Chemie aan de Saxion

Percentage dat binnen 1 jaar stopt met deze opleiding

52%

Landelijk gemiddelde

40%

Bron: Vereniging Hogescholen 2014

Studenten over Chemie

De reviews zijn geschreven door studenten die de opleiding Chemie studeren of hebben gestudeerd. Kijk wat zij van deze bacheloropleiding vinden zodat je deze informatie kunt gebruiken bij je studiekeuze.

Studeer je zelf de opleiding Chemie aan de Saxion? Review dan deze opleiding!

Hieronder vind je reviews over de opleiding Chemie die ouder zijn dan 2 jaar, maar nog steeds relevante informatie kunnen bevatten. Houd er rekening mee dat er aanpassingen aan de studie of bij de hogeschool of universiteit doorgevoerd kunnen zijn. Hierdoor kunnen deze oudere reviews mogelijk informatie bevatten die niet meer van toepassing is.

Review van Anonieme reviewer over Chemie aan de Saxion Enschede

2015

Ik volg binnen de opleiding chemie de studieroute crime science. Hierin gaat het om de chemie toe te passen in de praktijk. Zoals vele zien op televisie in het programma CSI, alleen dan realistischer. Ik heb de eerste twee jaar alleen maar theorie gehad en ben nu (in het derde jaar) met mijn major bezig.

Nee totaal niet. De opleiding is heel erg leuk en leerzaam, maar je kan er niks mee.. Omdat de studie zo breed is heb je net overal te weinig kennis van om aan het werk te gaan.

De locatie van je hogeschool?

De faciliteiten van je hogeschool?

De organisatie van je hogeschool?

De organisatie is vrij slecht, alles wordt op het laatste moment verteld, slecht geregeld of gewoon niet opdagende leraren.

De praktijkgerichtheid is zeer laag, docenten denken alleen maar aan hun eigen vak en niet wat jij er aan hebt. Ik snap niet precies wat er bedoeld wordt met ondersteunende factoren vandaar dat ik daar geen mening over heb.

Laat onze coaches je helpen!

analytisch, beheersing Engelse taal, kunnen presenteren, ondernemend, nauwkeurig, samenwerken, zelfstandig.

Omdat de opleiding je vrijwel geen ondersteuning biedt. Je moet alles maar zelf uitzoeken en ontdekken. Dit is enigszins goed, maar de mate is wel veel te groot, vooral voor studenten die van de havo komen.

Wat zijn volgens jou de positieve en negatieve punten van Chemie en/of de Saxion Enschede?

De school is vaak te laat met aankondigingen, of je hoort gewoon niet eens ergens van. Gastcolleges zijn wel erg leuk en moeten ze ook blijven doen.

Anonieme reviewer Gehele opleiding | | ...

De opleiding is heel erg leuk en leerzaam, maar je kan er niks mee.. Omdat de studie zo breed is heb je net overal te weinig kennis van om aan het werk te gaan...

Anonieme reviewer Gehele opleiding | | ...

Review van Monique Nijboer over Chemie aan de Saxion Enschede

De studierichting waar ik een review over wil geven is

Crime Science

Binnen deze studieroute staat het forensisch onderzoek centraal. De opleiding in de oude vorm -waarbinnen ik nog val- bestaat voornamelijk uit het leren werken op een plaats delict, zoals het uitvoeren van sporenonderzoeken en in het algemeen uitvoeren van onderzoeken gericht op het forensische werkveld. Tevens wordt er veel aandacht besteedt aan het werken in een forensisch laboratorium. Tijdens de opleiding komen er veel natuurkundige, juridische, wiskundige en chemische vakken aan het bod.

Komt deze studierichting overeen met de verwachtingen die je ervan had?

De opleiding is me zeer goed bevallen. Echter horen we wel eens dat voornamelijk de wiskundige, natuurkundige en chemische aspecten sommige studenten erg tegenvalt.

Laat onze coaches je helpen!

Wat is je mening over (de kwaliteit van) :

De colleges van je studierichting?

De docenten van je studierichting?

De aansluiting van deze studierichting op je opleiding?

Het niveau van deze studierichting?

De moeilijkheidsgraad is erg afhankelijk van je vooropleiding.

analytisch, creatief, beheersing Engelse taal, gedisciplineerd, kunnen presenteren, gemotiveerd, nauwkeurig, samenwerken.

Je hebt vaak maar 1 kans om een sporenonderzoek uit te voeren, hiervoor is nauwkeurig en precies werken van groot belang. De zaken waaraan je werkt -samen met je mede onderzoekers- zijn niet altijd even prettig, en vaak wil men z.s.m. de uitkomsten van dit onderzoek weten. Hiervoor moet je absoluut stevig in je schoenen staan en stress bestendig zijn. Een zaak oplossen lukt je en doe je nooit alleen, ke moet daarom ook goed kunnen samenwerken.

Het is een leuke en uitdagende studie, maar vaak beginnen studenten eraan met een verkeerde indruk. Het is geen CSI en de kans op een baan bij de politie is zeer gering.. Naast af en toe wat organisatorische problemen binnen het management van de opleiding, kan ik zo 1,2,3 geen negatieve punten bedenken.

Monique Nijboer (24) uit Haren Gn Studierichting | | ...

Monique Nijboer (24) uit Haren Gn Studierichting | | ...

Saxion

Bekijk het overzicht van alle opleidingen van de Saxion Hogeschool in Enschede en lees de reviews van studenten van de Saxion Hogeschool.

Saxion